Η ζυθοποιία, όντας άρρηκτα συνδεδεμένη με την ελληνική καθημερινότητα, έχει ως κυριότερο πρεσβευτή της στη χώρα την Αθηναϊκή Ζυθοποιία Α.Ε. του ομίλου HEINEKEN N.V., η οποία από το 1963, όταν και ιδρύθηκε, έχει εξελιχθεί στην μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής και εμπορίας μπύρας στην Ελλάδα.

Το πρώτο ζυθοποιείο στη λεωφόρο Κηφισού τίθεται σε λειτουργία το 1965 όταν και ξεκινά η εγχώρια παραγωγή της Amstel. H επιτυχία της στην ελληνική αγορά και η διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση, καθιστούν την Amstel την 1η επιλογή μπύρας των Ελλήνων και 10 χρόνια μετά την έναρξη της παραγωγής, εγκαινιάζεται και 2ο εργοστάσιο στην Θεσσαλονίκη. Μετά την είσοδο της Heineken στην αγορά, η εταιρεία επεκτείνει τα ζυθοποιεία της και στη Πάτρα, αγοράζοντας παλαιό ζυθοποιείο της Löwenbräu και εκσυγχρονίζοντάς το. Τις επόμενες δυο δεκαετίες παγκοσμίου φήμης μάρκες μπύρας, όπως Fischer και Άλφα καταφθάνουν στη χώρα ενώ ταυτόχρονα, εγκαινιάζεται και μονάδα εμφιάλωσης του νερού ΙΟΛΗ. Σήμερα, συνολικά διαθέτει τρείς μονάδες παραγωγής, δύο ιδιόκτητα βυνοποιεία και τη μονάδα εμφιάλωσης.
Η καινοτομία αποτελεί βασικό πυλώνα της παραγωγικής και επιχειρηματικής δράσης της εταιρίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της πολιτικής αποτελεί η μπύρα ΒΙΟΣ 5, έμπνευση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας και παγκοσμίως βραβευμένη ως προς την καινοτομία της, που συνδυάζει πέντε δημητριακά της ελληνικής γης: κριθάρι, σιτάρι, σίκαλη, βύνη και καλαμπόκι. Τελευταία προσθήκη στην γκάμα των προϊόντων της είναι η Amstel Radler, Amster Free, ΑΛΦΑ STRONG και ΑΛΦΑ Weiss. Παράλληλα, υπό το πρίσμα της καινοτομικής της ιδεολογίας, ίδρυσε το 2015 το ΑΘΗΝΕΟ, ένα χώρο δημιουργικής Ζυθοποιίας ώστε να αποτελέσει πηγή έμπνευσης, τέχνης και ψυχαγωγίας για όλους.
Μετά 45 χρόνια παρουσίας στις διεθνείς αγορές από το 1970, όταν και πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες εξαγωγές, μέχρι και σήμερα, η εταιρεία συνεχίζει να επιδεικνύει χαρακτηριστική εξωστρέφεια καθώς αποτελεί τον μεγαλύτερο εξαγωγέα μπύρας στη χώρα. Μάλιστα, έχει πετύχει σημαντική συμφωνία παραγωγής 160.000 εκατόλιτρων μπύρας για κάλυψη μέρους της αγοράς της Κίνας και της Ιταλίας. Αθροιστικά, η αξία των εξαγωγών της από το 2008 αγγίζει τα 122 εκατομμύρια ευρώ.
Βασική αξία και προτροπή της εταιρείας είναι η Υπεύθυνη Κατανάλωση ώστε η μπύρα της Αθηναικής Ζυθοποιίας να συνδέεται μόνο με ευχάριστες εμπειρίες. Στο πλαίσιο αυτό, διεξάγει σεμινάρια ενημέρωσης σε νέους και μη και υποστηρίζει ΜΚΟ που σχετίζονται με την νηφαλιότητα, ακολουθώντας πιστά την Πολιτική για το Αλκοόλ που έχει υιοθετήσει ο Όμιλος HEINEKEN.
Ωστόσο, εκτός από την περίοπτη θέση που έχει στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, κατέχει και σημαντικές διεθνείς αναγνωρίσεις. Αυτές αφορούν την βιωσιμότητα των οικονομικών της στοιχείων, την έντονη δραστηριότητα της στα πλαίσια της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, το εργασιακό της περιβάλλον, την ηγετική θέση της στην αγορά σε συνδυασμό με την αναπτυξιακή της πολιτική καθώς και την υπευθυνότητα την κατανάλωση αλκοόλ.
Για το σύνολο των δραστηριοτήτων της αυτών, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία Α.Ε. κατέχει σημαντική θέση στην αγορά ζύθου, εγχώρια και μη, και οι μπύρες της αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του ελληνικού τραπεζιού.