Η Coca Cola 3Ε αποτελεί την κορυφαία ελληνική εταιρεία του κλάδου των μη αλκοολούχων ποτών, η οποία δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 1969. Ο όμιλος διαχειρίζεται 15 ετικέτες και παράγει συνολικά περίπου 200 διαφορετικά προϊόντα και συσκευασίες, απασχολώντας περισσότερους από 1500 εργαζόμενους και δημιουργώντας έμμεσα χιλιάδες θέσεις εργασίας ανά την επικράτεια. Η ιστορία του διασημότερου μη αλκοολούχου αναψυκτικού στον κόσμο, καθώς και η πορεία του ελληνικού ομίλου, παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον χάρις την εντυπωσιακή εξέλιξή τους σε βάθος χρόνου, την καινοτομία και τη βιωσιμότητα.
Η διαδρομή της Coca Cola ξεκίνησε το 1886, όταν ο John Pemberton επιχείρησε να δημιουργήσει ένα σιρόπι που προοριζόταν για φαρμακευτική χρήση. Πράγματι, συνέθεσε ένα μείγμα συστατικών και μπαχαρικών, προσέθεσε ανθρακούχο νερό και το προώθησε στην αγορά. Το προϊόν άρχισε να κερδίζει σιγά σιγά την προτίμηση των πελατών. Το 1889, ο Asa Griggs Candler αγόρασε την επιχείρηση του Pemberton και κατάφερε μέχρι το 1895, να κατασκευάσει εργοστάσια παραγωγής του σιροπιού σε τρεις πολιτείες. Ο Τζόζεφ Βίντενχαρμ, ένας επιχειρηματίας από το Μισισίπι, ήταν ο πρώτος που εμφιάλωσε το αναψυκτικό. Το πρώτο μπουκάλι, λοιπόν, πωλήθηκε στις 12 Μαρτίου του 1894. Η εμφάνιση της Coca Cola στην Ελλάδα, πραγματοποιήθηκε στις 10 Αυγούστου 1969 κι έκτοτε η Ελληνική Εταιρεία Εμφιαλώσεως, εξελίχθηκε εξίσου σε μία μεγάλη εταιρεία με εγκαταστάσεις σε 28 χώρες. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η μητρική εταιρεία, The Coca-Cola Company, παράγει μόνο πυκνό σιρόπι, το οποίο στη συνέχεια πωλείται σε διάφορες εταιρείες εμφιάλωσης σε όλο τον κόσμο, οι οποίες κατέχουν τα αποκλειστικά δικαιώματα.
Η Ελληνική Εταιρεία Εμφιαλώσεως, έχοντας μία ιστορία 50 χρόνων στην Ελλάδα, έχει προωθήσει μία μεγάλη σειρά προϊόντων. Αναλυτικότερα, από το 1969 ξεκίνησε η εμφιάλωση της Coca Cola και τη δεκαετία του 1980 εμφανίστηκαν στην αγορά η Fanta και η Sprite. To 1983, άρχισε να κυκλοφορεί η Amita, η οποία αποτελούσε τον πρώτο συσκευασμένο, φυσικό χυμό πορτοκαλιού. Το 1986, ξεκίνησε η παραγωγή της Coca Cola Light. Το 1989 εγκαινιάστηκε το εργοστάσιο της εταιρείας στο Σχηματάρι και την ίδια χρονιά παρουσιάστηκε το Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΑΥΡΑ. Το 1993 εμφανίστηκαν στην αγορά οι χυμοί Amita Motion και Frulite και το 2002 η Sprite Zero, η οποία μάλιστα εξάγεται σε περισσότερες από 100 χώρες. Το 2003, ο όμιλος συμπεριέλαβε στο δυναμικό των προϊόντων του snacks, εξαγοράζοντας την εταιρεία ΤΣΑΚΙΡΗΣ. Το 2006 εγκαινίασε μία υπερσύγχρονη μονάδα στο Ηράκλειο Κρήτης κι έναν χρόνο μετά καλωσόρισε την Coca Cola Zero. Το 2016 ο όμιλος ξεκίνησε τη συνεργασία του με την Gruppo Campari για την προώθηση των προϊόντων της στην Ελλάδα και την ίδια χρονιά άρχισε τη διανομή του καφέ Lavazza. To 2017, ένα νέο προϊόν εμφανίστηκε, η Coca‑Cola με γλυκαντικό από το φυτό στέβια, η οποία παρήχθει για πρώτη φορά στο Σχηματάρι και ξεκίνησε το παγκόσμιο ταξίδι της, από την Ελλάδα και την Κύπρο. Είναι η δεύτερη φορά που η Coca‑Cola ξεκινάει ένα παγκόσμιο σήμα της από την χώρα μας. Τέλος, το 2018 η εταιρεία καλωσόρισε το παγωμένο τσάι FUZETEA. Συνεπώς, γίνεται αντιληπτό ότι ο όμιλος δεν εφησυχάζει, αλλά μελετά διαρκώς τις επόμενες κινήσεις του προκειμένου να εντάξει στην παραγωγή του ολοένα περισσότερα προϊόντα, εξασφαλίζοντας τη μέγιστη ποιότητα.
Η εταιρεία, αναγνωρίζοντας την σπουδαιότητα του ρόλου που διαδραματίζει στον ελληνικό χώρο, θέτει ως μία από τις βασικές προτεραιότητές της, τις δράσεις εταιρικής, κοινωνικής ευθύνης. Ειδικότερα, οι δράσεις της διαμορφώνονται γύρω από τους 4 βασικούς πυλώνες της βιώσιμης ανάπτυξης, που είναι το περιβάλλον, η κοινωνία, ο χώρος εργασίας και η αγορά. Ο όμιλος επιχειρεί να ελαχιστοποιήσει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα μειώνοντας κατά 6,2% και 10,2% την κατανάλωση ενέργειας και νερού αντίστοιχα και ανακυκλώνοντας τα στερεά απόβλητα σε ποσοστό 86,6%. Παράλληλα, η Coca Cola στηρίζει τις τοπικές κοινωνίες, δημιουργώντας ένα θετικό κοινωνικό-οικονομικό αντίκτυπο στις περιοχές που δραστηριοποιείται, υποστηρίζοντας περιβαλλοντικά προγράμματα διαχείρισης του νερού και παρέχοντας ευκαιρίες στους νέους για εργασία. Ταυτόχρονα, θέτει στο κέντρο της τον άνθρωπο, εφαρμόζοντας αποτελεσματικά τα συστήματα υγείας και ασφάλειας, εξασφαλίζοντας ένα θετικό περιβάλλον εργασίας με ίσες ευκαιρίες σε όλους και συμβάλλοντας στην καταπολέμηση της νεανικής ανεργίας. Τέλος, ο όμιλος διατηρεί την σταθερά υψηλή ποιότητα των προϊόντων του, μέσα από αυστηρές διαδικασίες ποιοτικού ελέγχου σε κάθε στάδιο της διαδικασίας παραγωγής και με άμεση ανταπόκριση στα αιτήματα και τις προτάσεις των καταναλωτών.
Συνολικά, λοιπόν, η Coca Cola 3Ε αποτελεί μία από τις δυναμικότερες εταιρείες στην Ελλάδα, παράγοντας μία ευρεία γκάμα προϊόντων και επιζητώντας διαρκώς την περαιτέρω εξέλιξη. Στο κέντρο των δράσεων της τίθεται ο άνθρωπος, είτε ως εργαζόμενος, είτε ως πολίτης, καθώς και το περιβάλλον, αναγνωρίζοντας την σπουδαιότητα των παραπάνω παραγόντων για την ευημερία της κοινωνίας και του ομίλου. Τέλος, οι συνεχόμενες μελέτες και η λεπτομερής τήρηση των κανόνων υγιεινής κι ασφάλειας, εξασφαλίζουν προϊόντα μέγιστης ποιότητας.